Pages

About

Bypass Websense - Buka Web Luar dari Malaysia

Pernah tak anda menggunakan WiFi di tempat kerja, ataupun di kolej mahupun di sekolah?? Sesetangah perkhidmatan WiFi terutama dari di tempat-tempat kerajaan seperti sekolah mahupun universiti pasti akan meletakkan Websense untuk menapis website yang boleh dilewati oleh pengguna wifi tersebut.



Cocoon adalah salah satu add-on yang menarik bagi pengguna Mozilla Firefox yang mengambil keselamatan online privasi ke peringkat lebih tinggi. Add-on ini akan melindungi anda dari malware, tracking cookies, dan banyak lagi.. Dan yang istimewanya, ia boleh digunakan untuk melepasi websense dan juga untuk membuka website yang hanya dibenarkan di US seperti HULU.

Kini, anda tidak perlu lagi membeli US VPN hanya untuk menonton HULU kerana Cocoon adalah percuma dan amat mudah untuk digunakan.


Cara Untuk Melepasi Website Yang DiBlock Menggunakan Cocoon

1. Anda perlu mempunyai Mozilla firefox sekurang-kurangnya version 3.6.3 dan ke atas, menggunakan Windows XP/Vista/7 , Mac OS X 4 dan ke atas, dan kebanyakkan Modern Linux system. Cocoon masih belum stabil untuk dipasang pada Nightly atau Aurora Firefox.

2. Buka Mozilla Firefox dan Install plugin dari link ini : Cocoon – Online Privacy & Security Software

3. Sign Up untuk free akaun Cocoon dan sahkan pada Email adress anda




4. Buka Firefox yang telah siap diinstall dengan Cocoon dan klik button Power On dan masukkan email dan password yang telah didaftarkan.


5. Default home page bila anda login menggunakan Cocoon. Bar Cocoon akan berubah menjadi warna biru sekiranya anda berjaya login..

Contoh web yang tidak dapat dibuka di Malaysia..
Selepas menggunakan Cocoon, Web tersebut dapat dibuka..

6. Mudah kan?? Cocoon akan simpan history anda pada cloud dan bukan pada komputer anda.. Jadi, privasi anda akan disimpan dengan username dan password anda..

7. Untuk stop Cocoon, cuma klik button Turn Off dan Firefox anda akan kembali Normal..

ENJOYY..!!

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...